Gå till innehåll
Sök
Meny
HEM
KALENDARIUM
SKOLA
Fredsundervisning
FN – Unesco-texter
Styrdokument
Fredsundervisningens historia
Undervisningens roll i fredsbyggandet
Lärarutbildning
Fredskultur
Den goda skolan
Cohens Pyramid
Metaforen Krukan
Sociala berättelser och seriesamtal
Kompissamtal
Samarbete för problemlösning – CPS
ART, Aggression Replacement Training
Konflikthantering
Konfliktkartan: vinna-vinna
Ickevåldsligt språk (NVC)
Drama, Forumteater, DRACON
Nonviolent education, Pat Patfoort
Medling
Försoning
Mobbning
Styrdokument
Skolverket
Historik
Förebyggande och hantering för att sätta stopp
Vuxenmedling i mellanstadiet
Demokrati
Interkulturell förståelse
Minoriteter
Tolerans
Mänskliga rättigheter
Barnkonventionen
Kvinnor, fred, säkerhet
Nedrustning
FORSKNING
Fred – våld
Konflikt
Uppkomst – Behovsteorin
Struktur – ABC-teorin och Aktörsperspektivet
Förhållningssätt
Ickevåld
Ett nytt säkerhetsbegrepp
Medling
Dramapedagogik
Fredspedagogik
FREDSRÖRELSEN
Fredsorganisationer
Presentationer
Uttalanden
Aktuellt
Tidigare händelser
Referat/Artiklar från aktiviteter
Artiklar – Debatt
NATO
Kärnvapen
Flyktingar
Palestina-Israel/Västsahara
LITTERATUR
Barnkonventionen
Konflikthantering
Nedrustning
Ickevåld
Värdegrunden
LÄNKAR
ARKIV
Sveriges Lärare för Fred
Övrigt
KONTAKT
Sök
Barnkonventionen