Hoppa till innehåll
Meny
HEM
KALENDARIUM
SKOLA
Fredsundervisning
FN – Unesco-texter
Styrdokument
Fredsundervisningens historia
Undervisningens roll i fredsbyggandet
Lärarutbildning
Fredskultur
Den goda skolan
Cohens Pyramid
Metaforen Krukan
Sociala berättelser och seriesamtal
Kompissamtal
Samarbete för problemlösning – CPS
Undervisa elever med NPF
ART, Aggression Replacement Training
Konflikthantering
Konfliktkartan: vinna-vinna
Ickevåldsligt språk (NVC)
Drama, Forumteater, DRACON
Medling
Försoning
Narrativ metod (Winslade, Monk)
Nonviolent education, Pat Patfoort
Mobbning
Styrdokument
Skolverket
Historik
Förebyggande och hantering för att sätta stopp
Vuxenmedling i mellanstadiet
Demokrati
Interkulturell förståelse
Minoriteter
Tolerans
Mänskliga rättigheter
Barnkonventionen
Kvinnor, fred, säkerhet
Nedrustning
FORSKNING
Fred – våld
Konflikt
Uppkomst – Behovsteorin
Struktur – ABC-teorin och Aktörsperspektivet
Förhållningssätt
Ickevåld
Ett nytt säkerhetsbegrepp
Medling
Dramapedagogik
DRACON International
Fredspedagogik
FREDSRÖRELSEN
Fredsorganisationer
Presentationer
Uttalanden
Aktuellt
Kampanj Kärnvapenförbud. Nu!
Referat/Artiklar från aktiviteter
Artiklar – Debatt
NATO – och EU
Kärnvapen
Migration, Ekonomi
FRED Övrigt
MILJÖ
LITTERATUR
Barnkonventionen
Konflikthantering
Krig – fred
Ickevåld
Minoriteter
Värdegrunden
LÄNKAR
ARKIV
Sveriges Lärare för Fred
Kampanj Kärnvapenförbud. Nu! och Nej till svenskt Natomedlemskap
KONTAKT
Ny forskning